noviembre 14, 2016

Asociaciones (Logística de intangibles) (I)



Durante las últimas semanas, el blog ha dedicado su tiempo a coleccionar algunos sitios web que tener en cuenta, o que interesan o que gustan, cuando se habla de la montaña; sitios web para consultar de vez en cuando. Todos ellos han sido citados en distintas páginas compartidas en el blog y estarán en su barra lateral.
Espero que esta pequeña colección sea un principio ¡y que resulte inspiradora!
También puede interesarte: Uniones por el aire.


Asociaciones (Logística de intangibles) (I) es suplemento del n.º 27 de la newsletter PL6.

El contenido de este post se incluye en el número 125 de la Newsletter L&I (2016-10-31 / 2016-11-14), disponible en pdf de descarga libre a través de este enlace:
https://drive.google.com/file/d/0B5olbA4KKe_KRGRSWllGNkljR1E/view?usp=sharing




Académie française

http://www.academie-francaise.fr/

@academie_fr

«L’Académie française est composée de 40 membres, dont un Secrétaire perpétuel, représentant la Compagnie dans les cérémonies officielles. Sa forme juridique est celle d’une personne morale de droit public à statut particulier placée sous la protection du Président de la République. L’Académie s’administre librement et bénéficie d’une autonomie financière sous le seul contrôle de la Cour des comptes. L’Académie se réunit en commissions chargées de gérer les biens de la Compagnie, rédiger son Dictionnaire, décerner ses prix. Elles sont renouvelées chaque année et présidées par le Secrétaire perpétuel.»




AEEPP (Asociación Española de Editoriales de Publicaciones Periódicas)

http://www.aeepp.com/

@AEEPP_COM

«La AEEPP es una Asociación Empresarial de carácter no lucrativo, independiente y democrática en su organización y funcionamiento. La AEEPP es una asociación de nacionalidad española que desarrolla su actividad en todo el territorio español a través de sus delegaciones y con amplias miras en el resto del mundo a través de sus socios y de otras asociaciones a nivel internacional a las que pertenece. La AEEPP la forman un centenar de grupos y empresas editoriales, que editan más de 900 cabeceras, cubriendo todas las temáticas y sectores (información general, especializada y profesional) de todas las periodicidades (diarios, semanarios, quincenales, mensuales, anuarios) y en todos los canales y soportes (impresos, digitales, gratuitos y de pago), con tiradas conjunta que superan los 500 millones de ejemplares/año y una audiencia estimada de 125 millones de lectores al mes en los medios impresos y de más de dos millones de visitantes únicos al día en los medios ‘on line’. Los Editores AEEPP emplean a 2.400 profesionales, la mayoría periodistas.»




ALDUS – European Book Fairs’ Network

http://www.aldusnet.eu/

@aldusnet

«ALDUS (named after Aldo Manuzio) is the European Book Fairs’ network, primary aimed at fostering transnational mobility of European literary works and book professionals. Starting points are the presence in the network of the two leading B2B International book-fairs in the world (Frankfurt and Bologna), and the rich variety of national book fairs, open to the public (Rome, Vilnius, Riga, Lisbon and Bucharest book fairs). The former are already the place for professionals to meet at global level, the latter have a big potential to complement this by offering visibility to national book communities at a European level. The partnership will foster targeted mobility between professionals, through visits and joint events, including workshops, training initiatives and fellowship programmes. Book-fairs are traditionally the main events for book professional to foster business opportunities (in particular exchanging translation rights), meet, share experiences and partnering for co-editions, or other initiatives. In this context, the dialogue between publishers is a prerequisite for translations, i.e., for mobility of literary works, which is the primary objective of the project and will be supported by dedicated networking and training activities. In the digital era, Book-fairs are also experiencing change, transforming their format, through focusing on new ways to increase the editorial works mobility, capacity building and helping book professionals to seize the opportunities that digital technologies offer to establish new relations with readers. Aldus aims at experimenting with new event formats in these areas, more interactive and engaging. Supporting publishers to experiment new ways of using the fairs to engage with their audience is another project objective.»




American Association for Applied Linguistics (AAAL)

http://www.aaal.org/

@AAALinks

«Founded in 1977, the American Association for Applied Linguistics (AAAL) is a professional organization of scholars worldwide who are interested in and actively contribute to the multi-disciplinary field of applied linguistics. AAAL members promote principled approaches to language-related concerns, including language education, acquisition and loss, bilingualism, discourse analysis, literacy, rhetoric and stylistics, language for special purposes, psycholinguistics, second and foreign language pedagogy, language assessment, and language policy and planning. Members use a wide variety of theoretical frameworks and methodological approaches to address a broad range of language-related issues that affect individuals and society. The mission of AAAL is to facilitate the advancement and dissemination of knowledge and understanding regarding these language-related issues in order to improve the lives of individuals and conditions in society.»




American Association for the Advancement of Science (AAAS)

https://www.aaas.org/

@aaas

«The AAAS seeks to “advance science, engineering, and innovation throughout the world for the benefit of all people.” The world’s largest multidisciplinary scientific society and a leading publisher of cutting-edge research through its Science family of journals, AAAS has individual members in more than 91 countries around the globe. Membership is open to anyone who shares our goals and belief that science, technology, engineering, and mathematics can help solve many of the challenges the world faces today. You can lend your support to our efforts on behalf of scientists, engineers, educators, and students everywhere by becoming a member. Together we can make a difference: Join Us.»




American Speech-Language-Hearing Association (ASHA)

http://www.asha.org

@ASHAWeb

«ASHA is the national professional, scientific, and credentialing association for 186,000 members and affiliates who are audiologists; speech-language pathologists; speech, language, and hearing scientists; audiology and speech-language pathology support personnel; and students. Audiologists specialize in preventing and assessing hearing and balance disorders as well as providing audiologic treatment, including hearing aids. Speech-language pathologists identify, assess, and treat speech and language problems, including swallowing disorders.»




AMETIC (Asociación de Empresas de Electrónica, Tecnologías de la Información, Telecomunicaciones y Contenidos Digitales)

http://ametic.es/es

@AMETIC_es

«AMETIC es la Asociación de Empresas de Electrónica, Tecnologías de la Información, Telecomunicaciones y Contenidos Digitales, y lidera, en el ámbito nacional, los intereses empresariales de un hipersector tan diverso como dinámico, el más innovador —concentra un 30% de la inversión privada en I+D— y el que cuenta con mayor capacidad de crecimiento de la economía española. En constante evolución, nuestras empresas asociadas son el gran motor de convergencia hacia la Economía Digital. AMETIC representa un sector clave para el empleo y la competitividad con un importante impacto en el PIB nacional, al tiempo que ofrece posibilidades de externalización muy positivas para otros sectores productivos, su transversalidad deriva en la digitalización de los procesos empresariales tanto la de generación de productos como la oferta de servicios. Representamos un conjunto de empresas que constituyen una palanca real de desarrollo económico sostenible, que incrementan la competitividad de otros sectores, que generan empleo de calidad, que incrementan nuestra tasa de exportación y que revalorizan a nuestro país y a su industria.»




ANELE

http://anele.org/

@RedANELE

«ANELE es la Asociación Nacional de Editores de Libros y Material de Enseñanza, cuyos fines son la representación, gestión, logro y defensa de los intereses comunes de sus miembros. Desde ANELE colaboramos estrechamente con la administración central y las administraciones autonómicas para contribuir a la mejora de la calidad de la Educación mediante el fomento de la lectura, la investigación e innovación tecnológica y los nuevos recursos didácticos que desarrollan los decretos de Enseñanza.»




ANVIE (Association Nationale de Valorisation Interdisciplinaire de la recherche en sciences humaines et sociales auprès des entreprises)

http://www.anvie.fr

@Asso_Anvie

«L’ANVIE a été créée en 1991 à l’initiative du ministère de la Recherche et de l’Espace. Elle a vocation à développer et à dynamiser les relations entre sciences sociales et entreprises. Cette initiative, qui vient compléter un dispositif institutionnel déjà consistant, cherche à consolider une évolution qui se fait ressentir depuis quelques années. Alors que sciences humaines et entreprises se sont pendant longtemps superbement ignorées, elles commencent aujourd’hui à mieux se connaître, à dialoguer, voire à travailler ensemble.»




ASECIC (Asociación Española de Cine e Imagen Científicos)

http://asecic.org/

@ASECIC

«Con casi 50 años de existencia, la Asociación Española de Cine e Imagen Científicos (ASECIC, organización sin fines de lucro) ha logrado reunir tanto a los pioneros del cine y la fotografía científicos de España, así como a un nutrido grupo de investigadores, académicos y profesionales del ámbito audiovisual iberoamericanos, dedicados al uso de imágenes y sonidos en la ciencia, la tecnología y la innovación (I+D+i). Desde su fundación (29 de septiembre de 1966), por el cineasta Guillermo Fernández Zúñiga, biólogo y pionero en el concepto de sostenibilidad ambiental, la ASECIC ha venido trabajando desde una triple vertiente: la visibilidad, la documentación y el reconocimiento a las imágenes fijas (fotografía) y en movimiento (cine, vídeo y TV), generadas desde los campos de la investigación y la divulgación del conocimiento científico, así como desde el desarrollo tecnológico, la innovación y las aplicaciones sociales e industriales.»




Asociación Cultural 452ºF

http://www.452f.com/

#452F

«La Asociación Cultural 452ºF se fundó el 18 de mayo de 2008 con el propósito de desarrollar proyectos de diversa índole, pero siempre relacionados con el mundo de la literatura, el arte y la cultura. El proyecto con que se presenta la Asociación ante la sociedad es esta revista digital. Desde el momento en que comenzó a tomar forma (septiembre de 2008) y hasta el momento actual, sus directrices básicas han permanecido intactas. Éstas quedan expresadas, a modo de principios editoriales, del siguiente modo: La revista 452ºF pretende, ante todo, ser un servicio útil para la sociedad. Sólo en virtud de dicha pretensión puede llevar a cabo la transferencia de conocimientos relacionados con los ámbitos literario, cultural y artístico. La concepción de utilidad social de la revista 452ºF presta especial importancia a dos necesidades primordiales: 1. Conseguir que los conocimientos difundidos sean accesibles al mayor número de personas posible. 2. Conseguir que los conocimientos difundidos tengan cierta garantía de calidad. En tercer lugar debe apuntarse que la revista 452ºF se compromete a que, como mínimo, el 40% de los artículos de investigación publicados procedan de autores todavía no doctorados. No se trata de una apuesta por las voces normalmente acalladas (no importa el motivo), sino una afirmación de su potencial. Esto aclarado, la Asociación Cultural 452ºF se complace en presentar este proyecto ante cualquier público, esperando aportarle ―en algún momento del camino― el conocimiento que andaba buscando.»




Asociación de Diseñadores de la Comunidad Valenciana (ADCV)

http://adcv.com/

@ADCV_com

«La Asociación de Diseñadores de la Comunidad Valenciana es una entidad sin ánimo de lucro creada en 1985 por profesionales del diseño gráfico y de producto. Entre nuestros más de 200 socios, contamos con 2 Premios Nacionales de Diseño y una veintena de empresas valencianas de las más representativas del diseño español. La ADCV se erige como pionera a la hora de desarrollar proyectos que promuevan y den a conocer al diseño y sus diseñadores, y den visibilidad de su importancia ante la sociedad. Asimismo, trata de mantener en continua formación e información a sus socios y lo hace a través de publicaciones, cursos y jornadas. En otra vertiente, también destaca su colaboración con Institutos Tecnológicos o Clústeres Empresariales.»




Asociación Española de Comprensión Lectora (AECL)

http://www.comprensionlectora.es/

@ComprensLectora

«La AECL (Asociación Española de Comprensión Lectora) es una asociación sin ánimo de lucro fundada en Málaga (España) en julio del 2012. Sus objetivos muestran su interés por erigir el hábito lector como forma natural de mejorar la competencia lectora. La AECL se propone crear un punto de encuentro normalizado para especialistas, familias, estudiantes, instituciones públicas (gobierno, centros educativos…) y privadas (editoriales, centros de investigación…), además de medios de comunicación, sobre la comprensión lectora y lectura. Los padres para entrenar la comprensión lectora con sus hijos mediante el hábito lector, los profesores para evaluarla y realizar el seguimiento adecuado además de afianzar ese hábito y las editoriales para crear material coherente y normalizado.»




Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC)

http://www.ae-ic.org/

#aeic

«La Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC) tiene como misión potenciar la investigación de la comunicación en el conjunto de la política científica, facilitar la cooperación y crear redes de intercambio de información entre investigadores/as, y establecer una política de cooperación con asociaciones internacionales de investigación.»




Asociación Española de Semiótica

http://www.semioticaes.es/

#AES

«La Asociación tiene como fines el fomento del estudio de la Semiótica y la relación de los diferentes científicos interesados en este campo multidisciplinario. Para lo cual llevará a cabo los siguientes cometidos: (a) Divulgar los conocimientos sobre Semiótica entre la comunidad por los medios más adecuados. (b) Realizar publicaciones tanto esporádicas como periódicas de trabajos relacionados con esta disciplina. (c) Organizar coloquios, Encuentros nacionales e Internacionales y cursos de formación dentro del área semiótica. (d) Incrementar la colaboración con otras Asociaciones, organizaciones, centros de Investigación culturales y científicas del mismo carácter, así como con organismos estatales, autonómicos y municipales. (e) Emitir Informes y asesoramiento en orden a los temas y problemas que le son propios, cuando para ello fuera requerida por la Administración Pública y las Organizaciones e Instituciones oficiales.»




Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE) European Association of Languages for Specific Purposes)

http://www.aelfe.org/

@AELFE_org

«AELFE es una asociación europea de profesores universitarios de lenguas para fines específicos fundada en el año 1992 con el fin de fomentar e impulsar la investigación y la didáctica de las lenguas modernas aplicadas a las ciencias y las tecnologías.»




Asociación para el Desarrollo de la Comunicación adComunica

http://adcomunica.es/

@adComunica_cs

«La Asociación para el Desarrollo de la Comunicación es una entidad sin ánimo de lucro promovida por profesores universitarios, directores de comunicación de empresas privadas, y directivos de medios de comunicación, que se dedica al fomento y el desarrollo de la comunicación en todas sus vertientes. adComunica es una asociación abierta a particulares, empresas e instituciones que compartan el objetivo de aportar valor a la sociedad a través del desarrollo de actividades que fomenten nuevas tendencias y procesos de innovación en comunicación.»




Associação Portuguesa de Ciências da Comunicação (SOPCOM)

https://www.sopcom.pt/

#SOPCOM

«A SOPCOM é uma associação científica sem fins lucrativos que tem por objeto estatutário desenvolver a investigação em Ciências da Comunicação. Fundada em 06 de fevereiro de 1998, a SOPCOM pretende ser a associação representativa desta área científica junto do poder político. É seu objetivo ser, de algum modo, o rosto da comunidade científica nacional das Ciências da Comunicação em Portugal e também no estrangeiro.»




Association des Libraires du Québec

http://www.alq.qc.ca/

@ALQ_info

«Créée en 1969, l’Association des libraires du Québec (ALQ) est un intervenant majeur dans l’industrie du livre. Elle a pour mission de contribuer au développement professionnel des libraires et à l’essor économique de la librairie comme lieu essentiel de diffusion de la culture. L’ALQ compte plus de 130 membres, des librairies réparties sur tout le territoire du Québec, dont quelques-unes hors Québec.»




Association of Authors’ Representatives (AAR)

http://aaronline.org/

#AAR

«The Association of Author’s Representatives is a nonprofit membership organization founded in 1991, which currently has more than 400 professional literary and dramatic agents as members. Agents must meet the AAR’s minimum experience requirements and agree to adhere to its Bylaws and Canon of Ethics. Members in the Literary Branch represent authors in all areas of publishing, including the granting of primary publishing rights, as well as subsidiary rights in their clients’ works. Agents in the Dramatic Branch represent playwrights and the rights to their plays.»




ATypI (Association Typographique Internationale)

https://www.atypi.org/

@ATypI

«ATypI is a not-for-profit organisation which is democratically run by an elected Board. ATypI provides a structure for the type community to meet and act together. We not only preserve the culture, tradition, and history of type and typography, we also (a) promote contemporary digital fonts; (b) encourage outstanding typography and typographic design; (c) campaign for the protection of typeface designs; (d) influence legislators around the world; (e) run conferences.»




Collection of Arabic, Persian, and Ottoman Calligraphy - Library of Congress: African and Middle Eastern Division

http://international.loc.gov/intldl/apochtml/apochome.html

@librarycongress

«During the late 1920s, early 1930s, and 1990s the Library of Congress acquired a large collection of Arabic script calligraphy sheets. This presentation exhibits 373 Arabic calligraphy sheets, ranging from the 9th to the 19th centuries. A majority of the calligraphy sheets were written on paper, however, a group of Qur’anic fragments from the 9th and 10th centuries were executed on parchment. Calligraphy was a skill to be mastered, and it was heavily used to express religious sentiment and many other aspects of personal and cultural life. This collection showcases stunning examples of calligraphic art. In addition to the individual calligraphy sheets, this presentation includes essays on Ottoman and Persian calligraphic styles, an in-depth look at Qur’anic calligraphic fragments, and an essay discussing some of the Library’s notable Arabic script calligraphy sheets and illuminations.»




Comunidade dos Países de Língua Portuguesa (CPLP)

http://www.cplp.org/

@_CPLP

«A Comunidade dos Países de Língua Portuguesa (CPLP) é o foro multilateral privilegiado para o aprofundamento da amizade mútua e da cooperação entre os seus membros. Criada em 17 de Julho de 1996, a CPLP goza de personalidade jurídica e é dotada de autonomia financeira. A Organização tem como objectivos gerais: (a) a concertação político-diplomática entre seus estados membros, nomeadamente para o reforço da sua presença no cenário internacional; (b) a cooperação em todos os domínios, inclusive os da educação, saúde, ciência e tecnologia, defesa, agricultura, administração pública, comunicações, justiça, segurança pública, cultura, desporto e comunicação social; (c) a materialização de projectos de promoção e difusão da língua portuguesa.»




Asociación Culturgal

http://culturgal.com/

@culturgal

«Culturgal está organizada por la asociación del mismo nombre, presidida por Manuel Bragado constituida en 2010 para dar continuidad y estabilidad a una feria que había arrancado de manera exitosa en 2007. Forman parte de Culturgal las asociaciones profesionales más representativas del sector: Asociación Galega de Editores (AGE), Asociación Galega de Empresas de Artes Escénicas (Escena Galega), Asociación Galega de Empresas Musicais (AGEM), Empresas Galegas Adicadas a Internet e ás Novas Tecnoloxías (Eganet) y Asociación Galega de Produtoras Independentes (Agapi). La Feria cuenta con el patrocinio de la Xunta de Galicia, a través de AGADIC y de la Secretaría Xeral de Política Lingüística, del Ayuntamiento de Pontevedra, del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte y con la colaboración de diversas entidades y empresas. Culturgal representa también el trabajo en el sector cultural.»




FAD. Foment de les Arts i del Disseny

http://www.fad.cat/

@fadbarcelona

@fadbarcelona_en

«Foment de les Arts i el Disseny (FAD) es una asociación privada, independiente y sin ánimo de lucro que tiene el objetivo de promover el diseño y la arquitectura en la vida cultural y económica del país. Fundado en el año 1903, el FAD se ha convertido en el primer centro de referencia del diseño y la arquitectura en Catalunya y España gracias a su constante tarea de promoción de la cultura creativa a través de exposiciones, charlas profesionales, premios y eventos. Uno de los principales objetivos del FAD es el de mejorar la vida de las personas a través de un diseño y una arquitectura responsables. Con el fin de lograrlo, además de hacer de interlocutor con las administraciones públicas en representación del sector, el FAD intenta generar debate y opinión alrededor de temas de actualidad ciudadana acercando las disciplinas de la arquitectura y el diseño a las ciencias sociales con proyectos como las Redes de Opinión del FAD. Estructurado a partir de cinco asociaciones que representan las diferentes disciplinas del diseño –ADI-FAD (diseño industrial), ADG-FAD (diseño gráfico y comunicación visual), ARQUIN-FAD (arquitectura e interiorismo), A-FAD (arte y artesanía) y MODA-FAD (imagen y moda)– y con más de 1.500 profesionales asociados, una de las citas ineludibles de la entidad es la organización de FADFest, el festival del diseño industrial, del diseño gráfico y la comunicación audiovisual, de la arquitectura y el interiorismo, de la moda, del arte y la artesanía. Se trata de un festival que celebra la excelencia creativa, que reconoce el trabajo de profesionales y empresas y acerca el diseño a la ciudadanía.»




Federação das Associações Lusófonas de Ciências da Comunicação (LUSOCOM)

http://www.lusocom.info/

#LUSOCOM

«Segundo o Protocolo firmado em Maputo, são objetivos da LUSOCOM: (a) Criar condições para que nos países e comunidades ibero-afro-ásio-brasileiro haja desenvolvimento de estudos das ciências e políticas da comunicação no espaço lusófono. (b) Desenvolver as relações entre o conjunto de países e comunidades de cultura lusófona através de intercâmbio que permite garantir uma posição de relevo à pesquisa em ciências da comunicação ibero-afro-ásio-brasileira. (c) Provocar o incremento do debate académico e sua extensão para o âmbito das atividades profissionais/empresariais da comunicação dos países e comunidades de cultura luso-galego-ásio-afro-brasileira. (d) Estimular diferentes tipos de ações entre os países e os pesquisadores das referidas nações e comunidades, particularmente no ENCONTRO LUSÓFONO DE CIÊNCIAS DA COMUNICAÇÃO, a realizar-se de dois em dois anos, em local a designar pela direção da LUSOCOM, sob proposta de país candidato à organização. (e) Estimular a participação dos pesquisadores e comunidades lusófonas nos congressos das associações de comunicação nacionais, de modo a fomentar o intercâmbio no campo da pesquisa, materializando-se principalmente nos grupos temáticos e similares, e em especial, com a participação efetiva nos Congressos das diferentes associações constituidoras desta Federação. (f) Aumentar a projeção internacional da comunidade lusófona (Brasil, Portugal, PALOPs - Países Africanos de Língua Oficial Portuguesa e demais países e comunidades lusófonos) que congrega hoje uma das maiores comunidades académicas no campo das ciências da comunicação.»




Federación de Gremios de Editores de España

http://federacioneditores.org/

@FGEEenlinea

«La Federación de Gremios de Editores de España es una asociación profesional de derecho privado creada en 1978 para la representación y defensa de los intereses generales del sector editorial español. Los máximos órganos de Gobierno son la Junta Directiva y la Asamblea General, presididos por el Presidente de la Federación. El Presidente es elegido cada tres años. Para dar cumplimiento a los acuerdos adoptados por la Junta Directiva y Asamblea General, la Federación dispone de una Secretaría General. La Federación se dedica a objetivos inmediatos como es la participación de editores españoles en ferias internacionales del libro o la edición y difusión de material promocional de las editoriales y los libros y a objetivos de mayor alcance como la promoción de una zona de libre comercio para el libro editado en español, la defensa y promoción del español o la regulación del comercio y la producción de libros.»




Federation of European Publishers (FEP)

https://www.fep-fee.eu/

@FEP_EU

«FEP is an independent, non-commercial umbrella association of book publishers associations in the European Union. FEP represents 28 national associations of book publishers of the European Union and of the European Economic Area. FEP is the voice of the great majority of publishers in Europe. Founded in 1967, FEP deals with European legislation and advises publishers’ associations on copyright and other legislative issues. The book is the first cultural industry in Europe with an annual sales revenue of book publishers of approximately € 22 billion according to a survey conducted by FEP for the year 2014. A total of about 545,000 new titles were issued by publishers in 2014 and approximately 125,000 people are employed full time in book publishing. (more information in the part ‘statistics’).»




Grupo Comunicar. Asociación profesional de periodistas y docentes andaluces

http://www.grupocomunicar.com/

@Rev_Comunicar

«El Grupo Comunicar está formado por profesores y periodistas de Andalucía (España), que desde 1988 se dedican a la investigación, la edición de materiales didácticos y la formación de profesores, niños y jóvenes, padres y población en general en el uso crítico y plural de los medios de comunicación para el fomento de una sociedad más democrática, justa e igualitaria y por ende una ciudadanía más activa y responsable en sus interacciones con las diferentes tecnologías de la comunicación y la información. Con un carácter estatutariamente no lucrativo, el Grupo promociona entre sus planes de actuación la publicación de textos, murales, campañas... enfocados a la educación en los medios de comunicación.»




Hebdos Québec

http://www.hebdos.com/

@HebdosQuebec

«Hebdos Québec, une organisation à but non lucratif, existe depuis 1932. L’Association voit à promouvoir la presse locale indépendante, la soutient dans son développement et concerte ses actions. Hebdos Québec regroupe 34 hebdomadaires locaux.»




IAMS (International Association for Media in Science)

http://www.media-in-science.org/

#IAMS

«IAMS promotes the production, documentation, preservation, distribution and use of audio-visual media and materials for the growth and communication of knowledge in the natural and human sciences, technology and medicine. Members are the major national associations for scientific media, numerous audio-visual centres of universities, production houses, and individual experts from all over the world.»




Indigenous Literacy Foundation (ILF)

http://www.indigenousliteracyfoundation.org.au/

@IndigenousLF

«Set up in 2011, the Foundation is a not-for-profit charity, without any government or major corporate funding. It works with the support of the Australian Publishers Association, the Australian Booksellers Association and the Australian Society of Authors, along with a team of ambassadors, volunteers and three full-time staff. Our key objective is to make a positive difference in the lives of young Australian Indigenous children so that they are enabled to make the most of their educational opportunities in schools. Our core strategies are: (a) Provide books and support Australian Indigenous parents so that they and their young children and babies can enjoy literacy experiences together. (b) Encourage links between the book trade, schools and libraries to ensure the supply of books in remote Indigenous communities. (c) Assist with the writing and publishing of books in the child’s first language as well as English. (d) Ensure engagement and familiarity with the range and types of books that children will experience in schools.»




Instituto Nacional de Lenguas Indígenas (INALI)

http://www.inali.gob.mx/

@INALIMEXICO

«El Instituto Nacional de Lenguas Indígenas es un organismo descentralizado de la Administración Pública Federal, de servicio público y social, con personalidad jurídica y patrimonio propio, sectorizado en la Secretaria de Educación Pública. Con base en las disposiciones de la Ley General de Derechos Lingüísticos de los Pueblos Indígenas, el Instituto Nacional de Lenguas Indígenas tiene los siguientes objetivos: (a) Promover el fortalecimiento, preservación y desarrollo de las lenguas indígenas que se hablan en el territorio nacional. (b) Promover el fortalecimiento, preservación y desarrollo del conocimiento y disfrute de la riqueza cultural de la Nación. (c) Asesorar a los tres órdenes de gobierno para articular las políticas públicas necesarias en la materia.»




International Association for Arabic Calligraphy and Islamic Illumination

#IAACII

Página en Facebook

Más en http://www.ammaralmahmood.net/




International Pragmatics Association (IPrA)

https://ipra.uantwerpen.be/

#IPrA

«The International Pragmatics Association (IPrA) is an international scientific organization devoted to the study of language use. Established in 1986, it now has on average 1,400 members in over 70 countries world-wide. It is listed in The World of Learning, and it is a recognized member of the Consortium of Affiliates for International Programs of the American Association for the Advancement of Science.»




International Publishers Association (IPA)

http://www.internationalpublishers.org/

@IntPublishers

«The International Publishers Association (IPA) is a federation of national, regional and specialist publishers’ associations. Its membership comprises more than 60 organisations from more than 50 countries in Africa, Asia, Australia, Europe and the Americas. Based in Geneva, Switzerland, IPA represents the interests of the publishing industry in international fora and wherever publishers’ interests are at stake. IPA was founded in 1896 in Paris by the leading publishers at the time. Its initial aim was to ensure that countries throughout the world showed respect for copyright, and properly implemented the (then) new international copyright treaty, the “Berne Convention for the protection of literary and artistic works”. Until today, the promotion and defence of copyright is one of IPA’s main objectives. Since its foundation, IPA also promotes and defends freedom to publish, a fundamental aspect of the human right to freedom of expression. Likewise, IPA stands for the promotion of literacy and reading, and has always been a meeting place for publishers to network, exchange views and conduct business. As an industry association, IPA also deals with a number of other issues affecting publishers, from book fairs to standard developments. IPA is an accredited non-governmental organisation (NGO) enjoying consultative relations with the United Nations.»




International Society for the History of Rhetoric (ISHR)

http://ishr-web.org/

#ISHRhet

«The purpose of this Society is to promote the study of both the theory and practice of rhetoric in all periods and languages and the relationship of rhetoric to poetics, literary theory and criticism, philosophy, politics, religion, law, and other aspects of the cultural context. This is the exclusive purpose of the Society and it shall be accomplished by the Society only in a charitable manner. The Society is not concerned with the furthering of practical rhetorical skills as such. Founded at Zurich on 30 June 1977, The International Society for the History of Rhetoric includes members from thirty countries, and holds biennial congresses in Europe and North America.»




International Writing Centers Association (IWCA)

http://writingcenters.org/

@IWCA_NCTE

«The International Writing Centers Association, a National Council of Teachers of English affiliate founded in 1983, fosters the development of writing center directors, tutors, and staff by sponsoring meetings, publications, and other professional activities; by encouraging scholarship connected to writing center-related fields; and by providing an international forum for writing center concerns.»




Red Española de Asociaciones de Diseño (READ)

http://www.designread.es/

@Foro_READ

«READ es una entidad española sin ánimo de lucro con actividad de ámbito estatal y proyección internacional, constituida para la coordinación e integración de la comunidad nacional de diseñadores. En este momento engloba a diez asociaciones: AAD, Asociación Andaluza de Diseñadores; ADCV, Asociación de Diseñadores de la Comunidad Valenciana; AGA, Asociación de Diseñadores Gráficos de Asturias; Cuenca Diseño; DAG, Asociación Galega de Deseñadores; DiEx, Asociación de Diseñadores de Extremadura; DIMAD, Asociación Diseñadores de Madrid; DIP, Asociación de Profesionales del Diseño y la Comunicación Publicitaria de la Región de Murcia; DIS, Asociación de Diseñadores Gráficos de Soria; y EIDE, Asociación de Diseñadores de Euskadi. Compartimos los objetivos de difundir la cultura del diseño, promover y hacer más visible la actividad del sector, fortalecer la posición de los profesionales del diseño y contribuir a la transformación del tejido económico, estableciendo relaciones más competitivas y eficientes y fomentando situaciones de encuentro social. Son valores consolidados de READ el gran número de diseñadores asociados que aglutina y la amplia distribución geográfica de las asociaciones que la configuran, a los que suma su apuesta por lo digital, la co-creación, la actividad “glocal”, el compromiso con la excelencia profesional y la perspectiva triple balance (económico, social y ecológico).»




Rhetoric Society of America (RSA)

http://rhetoricsociety.org/

@rhetsoc

«The purposes of the Society shall be to gather from all relevant fields of study, and to disseminate among its members, current knowledge of rhetoric, broadly construed; to identify new areas within the subject of rhetoric in which research is especially needed, and to stimulate such research; to encourage experimentation in the teaching of rhetoric; to facilitate professional cooperation among its members, to organize meetings at which members may exchange findings and ideas; and to sponsor the publication of such materials dealing with rhetoric.»




Rhetoric Society of Europe (RSE)

http://eusorhet.eu/

#EUSORHET

«The Rhetoric Society of Europe (RSE) is an organization for European researchers and teachers working on the art of rhetoric. The purpose of RSE is to promote and advance the research, study and teaching of rhetoric in Europe, and to facilitate professional cooperation between its members. The society provides a forum where researchers and others involved in rhetorical research and teaching can meet and exchange ideas, information and documentation about their work. Even though it is an important aim of the RSE to stimulate European research and teaching in rhetoric, we welcome members from all parts of the world. The RSE not only wishes to improve and enhance European research, but also to facilitate international cooperation in the research, study and teaching of rhetoric.»





No hay comentarios:

Publicar un comentario